Wednesday, December 29, 2010

WELCOME 2011!!

Waaaaaaa...pejam celik pejam celik..tgok!! 2010 dh nk habes...rini dh 29 dec..esok 30...pastu 31...pastu?? 1 Jan 2011...tahun baru...!!

Biasa org tanye..ap azam tahun baru?mmm ap ek?mesti ada azam tahun baru punyer..ak pon...mcm org slalu kata, hari ini msti lebih baik dari semalam dan hari esk mesti lebih baik dari hari ini..maksudnya kita mesti slalu memperbaiki kelemahan diri dan sentiasa berusaha utk menjadi yg lebih baik dr hari ke hari..azam mcm ni berterusan setiap hari..x kira la tahun baru ke tahun lama....yup..cuma diri kita sendiri kena sentiasa bersedia utk berubah dan menerima perubahan, sentiasa terbuka utk menerima nasihat dan ktitikan, sentiasa mengupgrade amalan tuk ketenangan jiwa...mcm tu la...itu la yg sdg diusahakan..
Tp..for sure bl dh nk msuk awal tahun 2011 ni..ap yg sntiasa berlegar2 lam kpl ni ialah pekerjaan..sentiasa berfikir dan mencari....berdoa murah rezeki dan berusaha ke arah itu...itulah azam terbesar..Ya Allah..berilah kekuatan kpd ak utk menghadapi dugaan dan cabaran yg mendatang..
Mcm dlm Maslow Hirarchy of Needs...ada level2 yg kita nk capai..bl smpi satu2 masa, kita nk capai satu level tu..level tu plak semakin hari semakin baik..last skali kita rasa puas n selesa...tp kalau nk capai level2 tuk ke arah itu kena la usaha..hahahaahaha...hopefully ap yg dihajati akan tercapai..insyaAllah..Amin..

No comments:

Post a Comment